OKOS BUDAPEST - INNOVÁCIÓ ÉS DIGITALIZÁCIÓ

2016. május 28.

Kevesen tudják, hogy van Budapesten egy feltörekvő csapat, akik az elmúlt 5 évben elképesztő ötleteket valósítottak meg a fejlesztéseik által. A Major Attila Gábor és barátai által alapított Senso Média, mindössze 27 éves vezérigazgatója okos köztéri bútorokkal, interaktív display "TOTEM"-ek és digitális eszközök megalkotásával, kivitelezésével, sőt mi több, kreatív stratégiai tanácsadással is szolgál az eszközök felhasználhatóságával kapcsolatban. Céljuk kimondatlanul is egy okosabb, kényelmesebb és a technológiával együtt élhetőbb és szerethetőbb világ megteremtése. A hétköznapi embereknek és az üzleti partnereknek egyaránt.

Bizonyos szempontból már-már sci-fi regénybe illő ötletekkel rukkolnak elő. Vegyük például az egyik mostani fejlesztésüket. Az irodájukba belépve - ahol mintegy 30 fős csapat dolgozik -, egy tükör fogad. Első ránézésre semmi extrát nem veszünk észre rajta.  Aztán egyszer csak kiderül, hogy többet lát, mint hinnénk. Az „okostükrön” ugyanis minden olyan funkciót megtalálunk, ami egy okostelefonon is elérhető, sőt! A folyamatos feltérképezésének köszönhetően segít a specifikus egészségügyi problémáid megelőzésében és feltárásában is.

Vagy itt van a #köszibudapest kampány keretében kiállításra kerülő OKOS PONT-on kihelyezendő OKOS PAD. Egy pad, amivel tudunk tölteni okostelefont, vagy kerekesszéket is. A TOTEM pedig, ami a pad "lelke", netezésre, vásárlásra, információszerzésre egyaránt használható. Bármire nagyjából, amit még kitalálnak a Senso Média csapattagjai vagy a felhasználók, mert ők azt is megvalósítják. 

15459180733ce85815163090e2c43e18.jpg

Már a cég alapításának története sem mindennapi. Major Attila Gábor 2010-ben még az ELTE-n, mint programtervező informatikus tanult, amikor megkereste egy informatikai cég, hogy dolgozna-e náluk.Fel is vették, Ő pedig az interjún nagy lelkesedésében megosztotta a céggel egy ötletét. Meghallgatták, majd soha többet nem jelentkeztek, viszont az ötletét elkezdték fejleszteni. (bővebben a Példakép Alapítvány blogján olvashattok a Senso Média történetéről...)

Attila ekkor fordult jogi segítségért és megállította az ötlete bitorlóit a további fejlesztésben.  Ezután barátaival megalapította a Senso Médiát, amely a Budapest Essentials 4 napja alatt, a #köszibudapest kampány keretében egy pop-up kihelyezett "kütyü-bemutatóval" várja a Bálna Budapesthez látogatókat. 

 

 

Június 2-án 15.45-től őt is meghallgathatjátok azon a kerekasztal beszélgetésen, amire a Város Asztalánál kerül sor, Till Attila vezényletével.  

Résztvevők:
Szalay - B. Alexandra - Főpolgármester-helyettes Asszony
BKK - Dr. Dabóczi Kálmán vezérigazgató 
Szendrő Péter - 81Font Architecture & design - építésziroda tulajdonosa
BME - Magyar Urbanisztikai Tudásközpont - Ongjerth Richárd ügyvezető
Szilágyi Áron - Olimpiai Bajnok sportoló
Lechner Tudásközpont  - Rab Judit -  Smart City
Senso Media - Major Attila CEO

Moderátor: Till Attila

Helyszín: Bálna Budapest

Időpont: 2016.június 2. 15.45-16.45